Aplinkos ministerija pasirašė trejų metų sutartį su IT paslaugų teikėju dėl Vieningos gaminių, pakuočių ir atliekų apskaitos informacinės sistemos (GPAIS) tobulinimo. Numatoma, kad per šį laikotarpį bus įgyvendinti reikšmingi sistemos patobulinimai, siekiant padaryti ją patogesnę vartotojams.

Planuojami pagrindiniai atnaujinimai:

  • Vartotojo sąsajos tobulinimas – sistema bus supaprastinta ir modernizuota, kad ja būtų lengviau naudotis.
  • Duomenų teikimo procesų optimizavimas – siekiama sumažinti administracinę naštą verslui ir užtikrinti efektyvesnį duomenų pateikimą.
  • Integracija su kitomis informacinėmis sistemomis – bus užtikrintas sklandus duomenų mainų procesas tarp skirtingų institucijų ir verslo subjektų.

Šie patobulinimai turėtų užtikrinti sklandesnį ir efektyvesnį GPAIS veikimą, atsižvelgiant į vartotojų poreikius ir lūkesčius.

Esminis pokytis – GPAIS ir VMI sistemų integracija

Didžiausią pokytį pajus įmonės, kurios iki šiol nėra užsiregistravusios GPAIS ir nevykdo pakuočių bei gaminių apskaitos. Įgyvendinus GPAIS integraciją su VMI informacinėmis sistemomis, įmonėms nebereikės pildyti VMI mokestinių deklaracijų FR0524 ir FR0523 – šios deklaracijos bus automatiškai formuojamos GPAIS sistemoje pagal joje pateiktus duomenis ir tiesiogiai perduodamos į VMI.

Tai reiškia, kad įmonės, kurios iki šiol mokėjo taršos mokestį tiesiog pateikdamos deklaracijas per VMI EDS sistemą, nebegalės to daryti be apskaitos GPAIS sistemoje. Norėdamos sumokėti taršos mokesčius, jos privalės užsiregistruoti GPAIS ir pateikti visus reikiamus duomenis pagal Pakuočių ir pakuočių atliekų tvarkymo taisyklių reikalavimus.

Šis pakeitimas užtikrins didesnį skaidrumą, sustiprins kontrolę ir panaikins galimybes apeiti aplinkosaugos reikalavimus.